Reactie op activiteiten vanuit het dorpshuis

Zonnemaire, 25 maart 2017

Ene anonieme “Piet” heeft op de website van de Stichting dorps en gemeenschapshuizen Schouwen-Duiveland zijn bezorgdheid uitgesproken over sommige activiteiten die vanuit het dorpshuis “de Marie” in Zonnemaire worden verzorgd. Deze informatie heeft hij kennelijk uit een courant vernomen.

Zonnemaire ’s beheerster Marlène van der Wekken is een zeer actieve beheerster die probeert nieuw leven in de brouwerij te brengen. Zij doet dat op zeer verdienstelijke wijze. Dat zij daarbij ook horeca-achtige activiteiten verricht is inherent aan haar functie.

Dat er tijdens een interview met de betreffende krant een onjuiste interpretatie van haar activiteiten is gegeven laat onverlet dat zij zeker niet de bedoeling heeft gehad om de horeca voor de voeten te lopen.

Dat een journalist op onjuiste wijze haar taken interpreteert en ene anonieme “Piet”, die zich niet nader bekend maakt, maar kennelijk zelf een horeca ondernemer is, deze interpretatie op onjuiste wijze oppakt,  is niet aan Marlène te wijten. Het bestuur van de Stichting juicht de activiteiten van haar beheerster toe, mede omdat zij een goede bijdrage wil leveren aan de leefbaarheid van het dorp.